Potrzeba dwóch lat, by nauczyć się mówić, pięćdziesięciu – by nauczyć się milczeć. Ernest Hemingway

piesUczymy się mówić, by potem nauczyć się milczeć! Tak jest chyba ze wszystkim. Mój pies, może powinnam powiedzieć moja psa, bo to ona, a moja suka brzmi dziwnie… No więc ona  kiedyś nie szczekała, co mnie trochę niepokoiło, więc zachęcałam ją, by szczekać zaczęła. – Daj głos! – prosiłam, a każde szczeknięcie nagradzałam owacją na stojąco. O naiwności! Nie zdawałam sobie sprawy, jaki los sobie sama gotuję.  Bo kiedy już szczekać zaczęła……… Żadne tam „spokój!” nie działa dłużej niż 3 minuty. Nie powiem, są miejsca i sytuacje, kiedy milczy, jak przysłowiowy grób. Ale niech no tylko podczas spaceru przysiądę gdzieś na chwilę, albo rozpocznę na ulicy rozmowę z kimś spotkanym lub rozmowę telefoniczną. Dla niej to sygnał do zabawy, zawsze tej samej: przynosi patyk i szczeka dopóki jej go nie rzucę, potem szuka go, przynosi i znów szczeka. To nie jest zabawne! Wczoraj urządziłam sobie dzień zbijania bąków,  w ramach czego zaprzestałam rzucać czymkolwiek oprócz oka. Szczekała, szczekała, szczekała, szczekała, aż się zmęczyła i przestała.

Informacje o Poradnia on-line

profesjonalna pomoc psychologiczna
Obrazek | Ten wpis został opublikowany w kategorii bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

