Panta rhei (Heraklit)

–To są straty odwracalne – powiedziała moja koleżanka kiedy próbowałam się pożalić po spotkaniu metalowego pojemnika na gruz z tyłem mojego auta. Pojemnik, który od dłuższego czasu stanowił stały element parkingu pod blokiem, zniknął tego samego dnia. Byłam zła na jego właściciela, ale przecież to moje ręce, moja noga, mój wzrok, nawet przez ułamek sekundy nie było we mnie pokusy obarczania odpowiedzialnością kogoś innego, niż samej siebie. Konsekwencje? Rozbity reflektor i wgnieciona karoseria. To są straty odwracalne – uchwyciłam się tych słów jak kotwicy. Niestety po naprawie nie jest tak jak było wcześniej. Strata okazała się nieodwracalna. Zastanawiam się czy w ogóle są straty odwracalne, czy to tylko kwestia głębokości…

Bułat Okudżawa, Niebieski balonik

Informacje o Poradnia on-line

profesjonalna pomoc psychologiczna
Ten wpis został opublikowany w kategorii bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

