Za późno?

 

10314764_1458160294421755_8171951359996403412_nZ cyklu: refleksje po poradnianych spotkaniach z młodzieżą. Zastanawiałam się ostatnio z pewną osobą, kiedy jest odpowiedni czas na osiągnięcie pewnych celów, zdobycie doświadczeń, nauczenie się czegoś nowego. Czy to jest tak, że dobre, warte zapamiętania wspomnienia gromadzi się tylko w młodości lub ogólniej mówiąc do chwili osiągnięcia jakiejś granicy wieku. To prawda, że na przykład wspomnienia szalonych wypadów z przyjaciółmi raczej kojarzą się z młodością, a sukcesy zawodowe ze średnią dorosłością. Ale czy to znaczy, że mając lat 50 nie można się niczego ciekawego nauczyć? Że w wieku lat 60 czy nawet 70 nie można mieć żadnych sukcesów? Że nie można się wtedy zmieniać? Czy też w mając już dorosłe dzieci pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa? Imponują mi bardzo ludzie, którzy np. wybierają się na uniwersytet trzeciego wieku. Kobiety 60-letnie, które uczą się tańczyć i idą taką radosną ekipą do „Mam talent”. Nawet jak nie idą, to i tak mi imponują. Albo które zakładają fundację. Imponują mi 50-60 letni ludzie, którzy kupują rolki i zaczynają na nich śmigać.

Jeszcze sporo czasu minie, zanim ja doczekam się tej pięćdziesiątki, czy sześćdziesiątki, więc nie wiem, jaka będę ja w tym wieku. Ale na chwilę obecną wydaje mi się, że ograniczenia są głownie w naszych głowach, w nieuzasadnionym myśleniu, że teraz to już za późno, że teraz, to nie ma sensu, że w moim wieku to przecież nie będę się już wygłupiać.

nie jest za pozno

 

Informacje o Poradnia on-line

profesjonalna pomoc psychologiczna
Ten wpis został opublikowany w kategorii P, przemyślenia. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

