70 lat później……

d30dea31-c15e-4d0a-80fe-93b350d5d0cf.fileNie jestem pewna czy mam prawo wypowiadać się na temat wydarzeń sprzed ponad 70 lat / sprzed, bo jest już półtorej godziny później, gdy piszę te słowa /. Moja niepewność bierze się stąd, że słuchając różnych wypowiedzi- historyków, ekspertów, działaczy, polityków, mam mieszane uczucia. A tak konkretniej to smutek miesza się ze złością. Smutek, bo straciło życie tylu młodych ludzi a ze złością, bo wypowiadają się na ten temat ludzie, którzy znają powstanie jedynie z książek i to chyba nie najlepszych. Tak teraz się zastanawiam czego mam więcej i chyba złość bierze górę. Oglądałam różne programy telewizyjne, wzrusza mnie obecność sędziwych panów i eleganckich starszych pań z przepaską biało-czerwoną na ręce. I tak sobie myślę czy takiej Polski chcieli ? politycznie podzielonej, mentalnie pomieszanej, smutno zagonionej. Sama nie wiem. Ale …….

Dziś jeden z kombatantów powiedział, że młodzi ludzie nic nie rozumieją z tego, co wydarzyło się 70 lat temu, może tak jest a może tak nie jest. Wolność, jej chęć doświadczania, mam poczucie jest ponadczasowa, być wolnym to dla mnie mieć możliwość wyboru, ONI wybrali…….

Dziś premierowy i przedsezonowy odcinek  Czasu Honoru, oglądam z ciekawości i osobistych pobudek. Oglądałam reportaże z planu na żywo, dziś „kręcą” na Starym Mieście, miałam gęsią skórę o 17, gdy rozległy się syreny, Warszawa to chyba jedyne miasto, które wstrzymuje oddech o tej godzinie, cieszę się, że tak jest, że pamięta.

Informacje o Poradnia on-line

profesjonalna pomoc psychologiczna
Ten wpis został opublikowany w kategorii bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

