GODZINA „W”

familie-langhans.de

familie-langhans.de

Niedługo na naszych zegarach wybije godzina 17, od kiedy wstałam i pomyślałam sobie o 1 sierpnia, nie odstępuje mnie myśl o tym, że był taki sierpień, równie gorący, środek lata, kiedy powstało Powstanie.
Nie jestem historykiem, pracują wyłącznie emocje i pewna porcja wiedzy, skojarzeń zgromadzona w szkole i poza nią. No właśnie skojarzenia: młodzi ludzie z bronią, kanały, nieproporcjonalność sił i jakaś tajemnica historyczna, która może ujrzy światło dzienne kiedyś….

Nie jestem historykiem, ale jako Polka czuje i wiem, że godzina „W” nie jest jedynie kartką w historii. W takich chwilach – rocznica, myślę o tym, że w Warszawie gdzieś tam na Pięknej, Kruczej i Złotej, toczyło się „normalne” życie. Ludzie kochali się, gotowali obiady, przytulali dzieci i być może nawet nie przypuszczali, że za kilkanaście minut ich życie zmieni się na jeszcze trudniejsze. W Muzeum Powstania Warszawskiego oglądałam sceny z życia, jakby czas się zatrzymał. Pamiętam dziewczynę w kwiecistej sukience, która patrzy gdzieś przed siebie z taką nadzieją…. może to właśnie jest ta emocja, która daje tyle siły. Może to jest taki rodzaj czucia, który dziś jest nieco odległy.
Nie jestem historykiem, ale co to zmienia?

Informacje o Poradnia on-line

profesjonalna pomoc psychologiczna
Ten wpis został opublikowany w kategorii bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

