Mam trzy latka

 Jestem sprawna ruchowo:

  • samodzielnie myję ręce i zęby
  • potrafię korzystać z toalety
  • kontroluję potrzeby fizjologiczne
  • sama jem
  • potrafię nalać napój z  butelki do dzbanka
  • potrafię się ubrać i rozebrać (potrzebuję pomocy przy guzikach, zamkach)
  • wkładam buty
  • rysuję kwadraty i koła
  • zaczynam posługiwać się nożyczkami
  • chodzę na paluszkach
  • skaczę na jednej nodze, przez chwilę stoję na jednej nodze
  • bez problemu korzystam z urządzeń na placu zabaw
  • sprawnie sobie radzę z omijaniem przeszkód na drodze, nawet kiedy biegnę
  • kopię i rzucam piłkę
  • jeżdżę na3-kołowym rowerku

… intelektualnie:

  • sprawnie posługuję się mową
  • oscyluję pomiędzy światem rzeczywistym i nierzeczywistym
  • mam bogatą wyobraźnię, mogę tworzyć np. niewidocznych przyjaciół
  • coraz więcej zapamiętuję
  • zaczynam dokonywać wyborów, w oparciu o przewidywanie konsekwencji
  • uczę się rozwiązywać problemy
  • chętnie słucham bajek, opowiadań, znam kilka piosenek
  • potrafię  mówić krótkie zdania i prowadzić krótką rozmowę
  • czasem się zacinam, jąkam lub powtarzam słowa
  • rozróżniam, że coś jest takie same lub inne
  • znam imiona przyjaciół
  • nazywam podstawowe kolory
  • rozróżniam pojecie teraźniejszości, przyszłości
  • układam puzzle, potrafię policzyć do 2-4 rzeczy
  • potrafię powiedzieć jak się nazywam i ile mam lat
  • obserwuję!!! 🙂

…oraz społecznie:

  • bawię się i dzielę z innymi dziećmi
  • jestem nastawiona do współpracy, zawieram przyjaźnie
  • słucham poleceń i je wykonuję
  • lubię słuchać historii na swój temat
  • upewniam się czy jestem kochana przez rodziców, czasami adoruję jednego z rodziców
  • lubię zabawy z rodzicami,
  • okazuję miłość bliskim
  • wiem kto jest chłopcem a kto dziewczynką
  • potrafię opowiadać o problemie
  • boję się ciemności
  • chętnie pomagam w czynnościach domowych
  • chętnie wygłupiam się,
  • chcę rozśmieszać innych

Jak możesz mi pomóc? 

  •  potrzebuję z twojej strony dużo wsparcia, nie zapominaj powtarzać mi, że mnie kochasz
  • zadawaj mi wiele pytań uważnie słuchając odpowiedzi.
  • udzielaj wyczerpujących odpowiedzi na zadawane przeze mnie pytania
  • jeśli potrzebujesz zmotywować  mnie używaj słów„mogłabyś, zgadnij, postaraj się”
  • pamiętaj, że lubię historie typu  „ kiedy byłaś mała …”
  • licz razem ze mną lalki, samochodziki, ciastka, cukierki – bardzo to lubię
  • czytaj mi książki i proś mnie abym je opowiadała
  • pobaw się ze mną w teatrzyk, zachęcaj mnie do opowiadania różnych historii
  • uczmy się razem piosenek, wierszyków, wyliczanek…

Informacje o Poradnia on-line

profesjonalna pomoc psychologiczna
Ten wpis został opublikowany w kategorii bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

