Wiem, wiem, rozdanie statuetek już za Nami, ale zawsze warto przyjrzeć się temu, co już jest ocenione i docenione. Może dlatego postać Meryl / Margaret była dla mnie tak poruszająca. Przyznaję,że dość długo czekałam z tą opinią, bo …… bo nie wiem co. Obejrzałam i mam. Co mam? No właśnie uwaga: głęboką refleksję nad starością, utratą najbliższej osoby i  ………… utratą pamięci, utratą wpływu i jeszcze nie wiem czego, ale jest mi bliskie porównanie tego obrazu do kartek z kalendarza. „Idą”do przodu, cofają się i to tak szybko, że trudno spamiętać.

Pamięć! niebywała umiejętność przechowywania informacji. najprawdopodobniej właściwa jedynie homo sapiens, ale …… jej utrata może poważnie skomplikować istnienie. Wyobraźmy sobie, że wstajemy rano i nie pamiętamy kim jesteśmy? skąd przychodzimy? i dokąd idziemy? tragedia.  Patrząc na to z obecnej perspektywy. Rozważałam tę sytuację, przyglądałam się w różny sposób…. i czasem wydaje mi się wybawieniem dla osoby – niepamiętanie. Jesteś znowu czystą kartą, szkoda jedynie, że na jej zapisanie nie pozostaje zbyt wiele czasu.

Informacje o Poradnia on-line

profesjonalna pomoc psychologiczna
Ten wpis został opublikowany w kategorii bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „

  1. Ren pisze:

    Wczoraj w kościele pewna urocza starsza pani przekazując znak pokoju podała rękę wszystkim osobom po prawej, lewej stronie za i przed nią, po czym powtórzyła całą procedurę raz jeszcze. Dalszy bieg wydarzeń przerwał jej kiedy rozpoczynała trzecią turę. Siedziałam za tą panią i ze wzruszeniem obserwowałam jak pytała osobę obok i rozglądała się wokół by upewnić się, czy kogoś nie pominęła. Nie pamiętała szczegółów, ale pamiętała o tym, co jest ważne. Była piękna w swej starości i niepamięci.

  2. Ktoś pisze:

    Niepamiętanie też przed czymś może chronić.

Skomentuj

