Dziś Światowy Dzień Nauczyciela

W Polsce obchodzony 14 października w dniu Święta Komisji Edukacji Narodowej. Myślę o moich nauczycielach. W albumie pamięci na pierwszych stronach pozostają Ci, którzy bardziej słuchali niż mówili.

„Apel Twojego dziecka” Janusza Korczaka

Nie psuj mnie. Dobrze wiem, że nie powinienem mieć tego wszystkiego czego się domagam. To tylko próba z mojej strony

Nie bój się stanowczości. Właśnie tego potrzebuję – poczucia bezpieczeństwa.

Nie bagatelizuj moich złych nawyków. Tylko Ty możesz pomóc mi zwalczyć zło póki jeszcze jest możliwe.

Nie rób ze mnie większego dziecka niż jestem. To sprawia, że przyjmuje postawę głupio dorosłą, żeby udowodnić, że jestem duży.

Nie zwracaj mi uwagi przy innych ludziach jeśli nie jest to konieczne. O wiele bardziej przejmuję się tym co mówisz, jeśli rozmawiamy w cztery oczy.

Nie chroń mnie przed konsekwencjami. Czasami dobrze jest nauczyć się rzeczy bolesnych i nieprzyjemnych.

Informacje o Poradnia on-line

profesjonalna pomoc psychologiczna
Ten wpis został opublikowany w kategorii Kartki z kalendarza, T. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

