Inspiracje

Gandhi,1895,Południowa Afryka

Alan Loy McGinnis w książce „Sztuka Przyjaźni” przytacza słowa Mahatmy Gandhiego, będące odpowiedzią na pytanie o najbardziej inspirujący go moment w życiu:

„Było to w 1893 roku, kiedy będąc wojowniczym młodym prawnikiem, podróżowałem po Pretorii, nieświadom niepisanego prawa zakazu podróżowania pierwsza klasą przez ludzi kolorowych. Strażnik pociągu poprosił mnie abym opuścił przedział i zajął miejsce w wagonie bagażowym. Kiedy zaprotestowałem konstabl policji wyrzucił mój bagaż na peron i pociąg odjechał. Ruszyłem więc w stronę poczekalni, gdzie było mroczno i panował miły chłód. Nie mając płaszcza spędziłem noc skulony w kącie, drżąc ze złości na myśl o zniewadze. Nadszedł ranek i postanowiłem, że będę bronił praw swojej rasy, bez względu na ryzyko z tym związane”

i pointuje: „Złość może być czynnikiem inspirującym”

Informacje o Poradnia on-line

profesjonalna pomoc psychologiczna
Ten wpis został opublikowany w kategorii T, Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

